Groeiende schildpad?

In het schild zitten 6 openingen met de schildpad er tussen. Als het schild evenredig met de inhoud meegroeit hoe kan het ruitpatroon op het schild dan hetzelfde blijven ?

Komen er patronen bij of wordt elk patroon groter?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Biologie

Antwoorden (3)

Dat kan alleen als elke ruit meegroeit; er zullen dus wel bloedvaten naartoe lopen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Er komen geen patronen bij, het ruitpatroon groeit dus mee.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Elk stukje schild op het pantser heeft een eigen kern. Vanuit die kern groeien ringen. Hoe groter de schildpad hoe groter de ringen.