Wat betekenen markeringen op bomen?

Achter ons huis ligt een bos, hier verschenen ineens rode strepen en blauwe stippen op de bomen. Worden deze bomen gekapt of hoe zit dat? Ik kan nergens een aankondiging van de gemeente vinden wat met de bomen gaat gebeuren. Zou jammer zijn als ineens het uitzicht drastisch veranderd. En als ze gekapt worden wanneer gaat dit dan gebeuren? Gewoon in het kapseizoen in oktober - januari?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Biologie
3.8K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zie in de geschiedenis, deze vraag is al gesteld met een heel goed antwoord

Antwoorden (1)

Met een blauwe stip worden toekomstbomen aangewezen. Concurrenten (rode of oranje streep) worden tijdens iedere dunningsronde verwijderd.

Dus om de ‘blauwe’ bomen kansen te geven, worden de ‘rode’ verwijderd.

Of er in een bepaald geval een omgevingsvergunning (vroeger: kapvergunning) nodig is en, zo ja, onder welke voorwaarden die afgegeven wordt, is van de gemeente afhankelijk.

Omgegevingsvergunningen worden door de gemeente verstrekt. Wanneer de kap plaatsvindt, is niet af te leiden aan de markeringen.