Hoe heetten die reuzenkatten die een paar jaar geleden in Nederland opdoken ? Als huisdier .

Een paar jaar geleden waren er mega katten die in schiphol door de douane werden opgehouden . Wat was de naam van die katten en zijn ze nu wel in Nederland toegestaan als huisdier ?

En is er nog controverse over het houden van "zo " grote katten ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie
4.3K

Het beste antwoord

Een Ashera!

Kattengekken Jeffrey en Sabrina Borrenbergs dachten rond deze tijd hun reuzenkat, een Ashera, al in huis te hebben. Maar de douane besloot anders. Het beest werd in beslag genomen op Schiphol. De kat heeft volwassen het formaat van een flinke hond en kost het Brabantse echtpaar 22.000 euro. De kruising tussen een Aziatische luipaardkat en een Afrikaanse serval kwam uit Amerika maar strandde op Schiphol. Is deze kat illegaal? En wat gebeurt er nu verder met de kat van de Borrenbergs?

Toegevoegd na 2 minuten:
Maar later bleek het wel de vraag of zo'n Ashera überhaupt wel bestaat:

Jammer inderdaad dat het overgrote deel van de media eenzijdig dit nieuws belicht. Nog jammerder is dat als later blijkt dat de zogenaamde "Asherakat" helemaal niet bestaat, maar een veeeeel te duur verkochte Savannah is, er bijna niemand op terug komt. Als je eens 10 minuten op "ashera fraude" googeled, komen er inderdaad veel vraagtekens op over de fraude...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Prima antwoord met ook nog wat nieuwswaarde. Bedankt !

Andere antwoorden (3)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Deze is ook heel groot . Een gesprek over deze kat bracht me op deze vraag ! Dank u Skusme
ik dacht ashera of asheera.
het arme dier is nog niet zolang geleden overleden.
voor zover ik weet is er nog steeds controverse over, en zijn ze niet toegestaan.
Rieneke1
14 jaar geleden
Maar volgens mij gaat het hier om de Serval. Prachtige beesten, zo trouw als een hond!
Plaatje bij antwoord
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Help !
AWM
14 jaar geleden
Voor wie van de twee ben je bang?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
:-) lol