hoe haal je meer rendement uit je spieren?

antwoorden in verband met de bionische mens zouden voor mij fijn zijn.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Biologie
1.1K
Reddie
11 jaar geleden
Spieren/spiervezels werken altijd met een maximum rendement. En wat heeft rendement van spieren met een bionische mens te maken?

Antwoorden (2)

Er zit nogal wat extra vermogen in je spieren. Bij een volledige elektrische prikkeling van buiten kan een veel grotere kracht worden geleverd dan bij bewust aanspannen. Dat is erg riskant buiten een gecontroleerde situatie, omdat je zomaar je pezen zou kunnen breken of afscheuren. De rol van pezen was erg onderschat, maar de elasticiteit en functioneren van pezen is eigenlijk ongeveer net zo belangrijk als de kracht van de spieren, het idee is dat de spier ongeveer op 1 lengte blijft en de pees oprekt en zo energie opslaat. Je hoeft dan geen arbeid te verrichten voor spierverkorting of verlenging.

Je kun meer rendement uit je spieren halen door vloeiende techniek (wanneer gebruik je welke spier) en de belangrijke spieren voor die techniek trainen. Een tennisservice begint ergens bij de buikspieren bijvoorbeeld. Door die techniek te oefenen en de belangrijke buikspieren te trainen verbeter je zo een tennisservice. De coordinatie van een beweging is dus essentieel en die kun je afkijken van iemand die de beweging erg goed beheerst.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Techniek, techniek, en techniek.
Het is niet omdat je beschikt over een massa spieren dat je wereldkampioen speerwerpen , kogelstoten of verspringen wordt.
Je zou het kunnen vergelijken met een wereldkampioen formule 1 die je in een gewone auto plaatst en uzelf die in een formule 1 wagen stapt. Dan kan ik u verzekeren dat de kampioen wel zal winnen ook al is zijn wagen minder krachtig als uw formule 1 wagen.
Met spieren is dat ook zo wat het rendement betreft.
Welke spieren dat je hebt is ook van groot belang. Zo is de structuur van de spieren van een sprinter, anders dan die van een marathonloper. Dus van een goede marathonloper zul je nooit geen goed sprinter maken, omdat zijn spieren niet goed renderen tijdens de sprint.
Voeding is natuurlijk ook van groot belang om je spieren te laten renderen. Zo kan een wagen ook niet zonder gepaste brandstof.
Maar het allerbelangrijkste om je spieren te laten renderen is het hoofd.
Als het in het hoofd niet meezit, dan mag je nog zo getraind hebben, geschikte spieren hebben, goede voeding binnen hebben en overlopen van techniek, dan zal het niet lukken en zullen de spieren niet met een perfect rendement werken.
Het moraal, wilskracht, motivatie kortom alles wat uit het koppeke moet komen, als dat er niet is, dan zal je lichaam niet naar behoren werken, met verlies van rendement tot gevolg.
Robby BB