Zijn er ook blanke albino's die zwart zijn?

Dus een blanke die zwart is?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Biologie
3.3K

Antwoorden (5)

Een albino heeft geen pigment, een 'zwarte' heeft daarentegen heel erg veel pigment. Dus het ligt eraan hoe je je vraag bedoelt. Als het is, of er ook albino-negers bestaan, dan is het antwoord: "ja, die zijn er wel degelijk". Als je bedoelt of er blanken zijn die zwart zijn omdat ze albino zijn, dan is het antwoord nee, want iemand met veel pigment heet nooit albino.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Daar ik aanneem dat je een blanke bedoelt die genetisch en/of door ziekte een overschot aan pigment had dat hij/ zij een zwarte huid kreeg, was dat wel bekend gemaakt en ik heb over dat verhaal nooit iets over waargenomen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Google: tweeling blanke ouder zwart kind
Ik ga voor: http://www.wetenschapsforum.nl/index.php?showtopic=22950
er is ook wel een zwarte naar blank gegaan.
genaamd michael jackson
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Je vraag is op zichzelf al een tegenstelling, iets dat blank is is niet zwart.

Bij een albino ontbreekt het aan pigment, wat resulteert in een erg witte huid. Dit kan ook voorkomen bij rassen die normaliter een heel donkere huidskleur hebben, zoals afrikanen. Albino's in Afrika worden vaak gezien als mensen met magische krachten. Dit leidt ertoe dat sommigen van hen daar vermoord en hun lichaamsdelen verkocht worden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat kan tog niet?