waarom zijn de bladeren van een croton krullend?

Sommige bladeren krullen van nature, dus niet door 1 of andere ziekte ofzo. maar waarom eigenlijk?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Biologie

Antwoorden (1)

Hoezo krullend?
Ik vind de bladeren van een croton helemaal niet krullend.

Als ze dan krullend zijn, zoals jij zegt dan is dat om dezelfde redenen
dat jij op je ouders lijkt, maar nog erger: het zit in de genen.

Planten, en zeker sierplanten, worden gekweekt om hun aantrekkelijke eigenschappen.
Dus sommige planten worden speciaal gekweekt om hun gekleurde bladeren en anderen speciaal om hun krullende bladeren............
Daarom.