Ik heb de Ziekte van Pfeiffer en mag nu geen alcohol drinken. Waarom?

Wat voor een effect heeft Ziekte van Pfeiffer op de lever dat ik geen alcohol mag?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie
15K

Het beste antwoord

Als je de ziekte van Pfeiffer hebt
is je lever ontstoken.

De lever is een belangrijk orgaan.
Het is een soort zuiveringsinstallatie:
die het bloed zuivert,
die de bloedsuikers regelt,
die de eiwitten verwerkt,
die de vetten verwerkt

Daarom moet iemand met Pfeiffer
de lever sparen.
Hij mag geen alcohol drinken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Omdat je lever in dit proces betrokken is.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je lever krijgt het al zeer zwaar te verduren, geef je daarnaast ook nog door alcohol je lever steeds een dreun, dan zal je dat bezuren, want dan herstel je veel trager van je Pfeiffer en het duurt al zo lang, dus laat het maar lekker staan...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In de lever zou de alcohol afgebroken moeten worden. Het is een heel belangrijk orgaan, en dit orgaan functioneerd op het moment niet optimaal. Om dit orgaan niet verder te belasten moet je zeker alcohol mijden. Ook is het verstandig om niet te vet te eten als je de ziekte van pfeifer hebt. Dus alcohol geeft een te zware belasting op de lever.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Pfeiffer is een leverziekte. De lever is in feite ontstoken. Als je daarnaast ook nog eens alcohol gaat drinken, geef je de lever niet de kans om zich te herstellen. Op die manier zou je de lever nog "zieker" maken.

Beterschap!