bestaat er een echte zwarte roos? graag met wat extra informatie als dit te vinden is.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Biologie
6K

Antwoorden (3)

Er bestaan een paar zogenaamde blauwe rozen, waarvan de kleur het beste kan worden omschreven als lavendel, violet, mauve of purper.

Echter is de droom van de zwarte roos nooit uitgekomen.
Volgens enkele vooraanstaande rozenkwekers zou de natuur zich verzetten tegen zulke (onnatuurlijke) kweekmanipulaties, omdat donkere bloemen door insecten worden gemeden en dus niet in staat zouden zijn zich te vermenigvuldigen en als soort te overleven. Er zijn echter wel enkele rozensoorten met een diepe, donkerrode kleur. Deze komen van nature het dichtst bij de droom van het kweken van een zwarte roos.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
nee ,er bestaan tot nu toe geen zwarte rozen , ...wat het dichtste bij een zwarte roos komt is de Black Baccara, deze word gezien als de meest zwarte roos...!!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ze noemen ze zwarte rozen maar zijn ook nagenoeg zwart en dat ze bezoek krijgen van insecten (bijen) is ook helemaal waar, bijna alle zwarte bloemen (o.a helleborussen,tulpen fuchsia's ) hebben een geel hartje bovendien gaan ze ook op de geur af