Baleinwalvissen hebben twee naast elkaar geplaatste spuitgaten, tandwalvissenslechts één. Dit komt doordat de meeste zoogdieren twee neusgaten hebben (blaasgat equivalenten) maar slechts een van de neusgaten (lucht-passages) van tandwalvissen is geëvolueerd naar hun echolocatie-systeem, waardoor ze nu maar één blaasgat hebben.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
een blauwe vinvis haalt geen adem door zijn mond ,wel door zijn neus (spuitgaten),vanwege zijn afmeting (longcapaciteit)ademt hij door twee neusgaten