Hoe lang en hoe dik is de penis van een gemiddelde nederlandse man?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie
19.9K

Antwoorden (6)

In erecte toestand gemiddeld 14,3 centimeter lang en 4 tot 5 centimeter in doorsnee, met uitschieters naar boven en naar beneden. Overigens is dat het gemiddelde voor de Europese, ' blanke' man in zijn algemeenheid. Negroide mensen zijn gemiddeld iets groter geschapen, aziaten iets kleiner. Pas beneden de 10 centimeter spreken we overigens van echt klein (functioneel klein) en boven de 21 wordt het al snel (fnctioneel te) groot.
Alles daar tussenin is dus als normaal te beschouwen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die van jou of die van je man ?
AWM
14 jaar geleden
LOLLOL! +5! (Die bron dan....)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En de gemiddelde man liegt er 4-5 centimeter bij, dus dat is net iets boven het gemiddelde. Gefeliciteerd !
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
eeeh...voor een gemiddelde man ? ;-)
AWM
14 jaar geleden
@Ca44: Waar ik woon, hebben ze daar een uitdrukking voor:
"Dikke lul, drie bier".
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tuk. LOL
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Ca44 ; blijkbaar groot genoeg voor de gemiddelde man. Maar eerlijk gezegd heb ik op dat gebied veel te weinig ervaring.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Loenie,toch niet tegelijk?
Even lang en dik als een Durex normaal condoom.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Stijf op slap???

In relatie tot de grootte van het menselijk lichaam is de menselijke penis groot in vergelijking met andere primaten. Uit informele onderzoeken blijkt dat de gemiddelde lengte van de penis bij volwassen mannen ongeveer 14,3 centimeter is in erectie. Deze maat varieert sterk van man tot man.
Een penislengte van 11 t/m 21 cm in erectie wordt als normaal beschouwd. Kleiner dan 10 cm komt maar bij 1 op de 5000 mannen voor volgens vele onderzoeken. Groter dan 22 cm komt slechts bij 1 op de 10.000 mannen voor. Mannen liegen soms over hun penislengte of ronden deze naar boven af.
De lengte en de dikte van de penis in rust variëren ook. Aan de lengte van de penis in rust is visueel niet de lengte van de penis in erectie te zien; een man met een kleine penis in rust kan een bovengemiddelde lengte hebben van de penis in erectie. De omgekeerde situatie komt ook voor.
Wel kan de slappe penis volledig uitgerekt worden bij een man in een liggende houding waardoor iemand (bijvoorbeeld een arts) kan bepalen tot hoever de penis kan uitrekken vanaf de huid boven de penis. Deze lengte is bijna gelijk aan de lengte van de stijve penis. Bij koud weer c.q. lage temperaturen krimpt de penis en balzak, de penis is dan vaak tussen de 2 en 5 cm lang.
De afmetingen van de penis (dan wel het veronderstelde gebrek daaraan) zijn een bron voor allerlei ongewenste reclame waarin penisverlenging wordt aangeprezen. Dit zijn vaak apparaten die de penis niet verlengen, maar alleen de erectie stimuleren zodat deze tijdelijk wat groter lijkt. Deze vorm van reclame speelt in op mogelijke gevoelens van minderwaardigheid die mannen kunnen ervaren als ze menen dat hun penis in vergelijking met andere mannen te klein is. In de psychologie wordt dit penis-minderwaardigheidsgevoel erkend. Men spreekt in dit kader van compensatie of overcompensatie: de man met de (gepercipieerde) te kleine penis gaat op andere terreinen zijn grootheid bewijzen: grote automobielen, huizen, standbeelden, het aanschaffen van imposante wapens etc. Deze fallussymbolen zijn statussymbolen en hebben in dit kader de functie van compensatie van het ervaren gemis.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
duidelijk +
Het varieert tussen een knakworstje en een winterwortel. Gemiddeld is dus tussen een knakworstje en een winterwortel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Gast12309;

Als we af moeten gaan op de mondelinge antwoorden van ondervraagde mannen zullen we hier wel nooit een eerlijk antwoord op krijgen. Als ik het antwoord van Rick1234 lees (mannen met kleine jannen compenseren die met dikke auto's en grote huizen) val ik buiten elke statistiek.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
15 centimeter in erectie en in 10 cm in normale toestand