De pil blijven slikken, zonder stopweek, heeft dat negatieve gevolgen?

Ik ken iemand die dit al jaren doet. Misschien 2 of 3 stopweken per jaar heeft ze. Kan het kwaad om zo weinig stopweken te hebben?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Biologie
1.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn huisarts adviseert om maximaal 2 strips door te slikken. Mogelijk kan je dit ook bij je eigen huisarts even navragen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ben ervan overtuigd dat dit zeker gevolgen kan hebben voor sommige mensen.
Je onderdrukt jaren lang een natuurlijk proces. Zonder de kans je lichaam te laten ' ademen' en het zelf te doen. Later als je dan stopt om kinderen te krijgen, heeft in veel gevallen het lichaam toch moeite om zn ritme terug te vinden.
En soms lukt het helemaal niet. En dan krijg je ivf behandelingen. Enzo,
Tis jammer dat en van te voren geen vruchtbaarheidscheck gedaan wordt bij meisjes als ze aan de pil beginnen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een vruchtbaarheids 'check' ? Wat moet ik me daar bij voorstellen. Dat is zo simpel niet, kijken of iemand wel of niet vruchtbaar is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De pil slikken onderdrukt het natuurlijk proces, het doorslikken verandert daar niets aan. Dus als je het natuurlijk proces niet wilt onderbreken moet je de pil niet slikken. Slik je toch de pil , maakt doorslikken geen verschil meer hierin.

Antwoorden (3)

Nee dat kan geen kwaad.
Je hebt wel kans op een tussentijdse doorbraakbloeding.

Ik slikte max 4 strippen door, omdat ik anders een doorbraakbloeding kreeg en die kwam (natuurlijk) altijd op een ongelegen moment.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ritsuka
11 jaar geleden
Klopt, ik weet van mijzelf dat ik 2-3 strips zonder problemen kan slikken
Nee hoor, dit kan geen kwaad. De ''ongesteldheid'' die je beleefd als je de pil slikt is geen echte ongesteldheid, maar een onttrekkingsbloeding. Het kan wel zijn dat je buikpijn de maand of maanden na je stopweekloze maand erger wordt of dat je toch een beetje gaat bloeden.
zelf vind ik het wel prettiger om toch zo veel mogelijk gewoon mijn stopweek te houden, maar ik sla ook wel eens over. Het is niet erg.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn vriendin heeft toen ze de pil nog slikte denk ik 1x in het jaar een stopweek gehad. Nooit problemen gehad, ook niet bovenstaande doorbraak bloedingen. Kan dus geen kwaad.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kan heel goed het verschilt per persoon of je doorbraakbloedingen hebt. ik heb ze ook niet. en ook al heb je ze wel ze zijn niets meer dan vervelend, t kan geen kwaad
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedoel ook niet dat je het helemaal niet krijgt. Wilde ermee zeggen dat het inderdaad verschilt per persoon