Hoe kunnen ze een uitgestorven dier weer terugbrengen?

Zag net een stukje op tv over uitgestorven dieren die ze willen terug brengen. Hoe doen ze dit? Het lijkt mij toch dat als je dieren gaat kruizen of klonen dat het niet precies hetzelfde dier word

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Biologie
1.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik vermoed dat ze niet gaan kruisen of klonen maar een streng dna herstellen en deze in een cel tot rijping laten komen. Tevens zal door de andere omstandigheden van omgeving en voeding etc het uitgroeien van die dna streng niet snel overeenkomstig het oorspronkelijk dier zijn.
Mochten er ontbrekende stukken dna niet gevonden kunnen worden dan kan een gelijksoortig dier het ontbrekende dna aanvullen, met de nodige complicaties van dien natuurlijk. Het is dan zeker niet precies hetzelfde dier, mocht het al overleven/uitgroeien.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
maar dat kun je itt tot wat ik hierboven zei wel onder klonen verstaan, en in zeer minimale vorm kruisen.

Antwoorden (2)

Kijk eens naar de film "jurrasic parc" en je weet alles,tuurlijk niet met dinosaurussen maar dna van recenter decenia ,dan lukt klonen,want dat is het,wel
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Alleen met klonen bereik je een optimaal resultaat om een verloren diersoort weer terug te halen.
Gaat men kruisen, dan mix je niet alleen de dna maar ook bepaalde eigenschappen.
Waardoor de specifieke eigenschappen van het beoogde dier niet meer 100% zijn.
Op deze wijze is er dan geen diersoort teruggebracht doch is er een nieuwe diersoort gecreëerd welks dus de eigenschappen heeft van beide (of meerdere ) diersoorten.
Met eigenschappen bedoel ik dus niet alleen de fysieke maar ook karaktereigenschappen e.d.

De zelfde wijze kan ook gebruikt worden om een verbeterde diersoort te creeren door bepaalde eigenschappen te verwijderen of juist toe te voegen.