Heeft een zwaan wel eens écht iemand een gebroken arm bezorgd met een klap van zijn vleugel?

Vele verhalen doen de ronde over de kracht die een zwaan zou hebben in zijn vleugels. Hij zou armen kunnen breken.
Mij lijkt het sterk hoewel ik me de kracht van hun vleugels kan voorstellen.....maar iemands arm er mee kunnen breken???? De bewegingen zijn maar beperkt. Een krachtige zwaai naar voren zit er niet in....

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Nee dat kunnen.ze.niet. Zwanen zijn enorm sterk en ze kunnen je goed pijn doen, zeker.wanneer ze jongen hebben zijn ze agressief. In de bron staat nog een uitleg van een.wetenschapper.

Bronnen:
http://wibnet.nl/hoe-zit-dat/kan-een-zwaan...

welnee, ik heb al zoveel zwanen bij kop en kont gepakt, ook agressieve. zwanen spelen blufpoker, hun lef verdampt al snel als je niet bang voor ze bent. ik geef ze de kans ook niet: zwanen verwachten niet dat je ze vast gaat pakken, dus als je ze snel en doortastend bij de nek pakt, naar je toe trekt en bovenop ze gaat zitten, zijn ze uitgepraat.

e slaan wel degelijk erg hard met hun vleugels. Een zwarte zwaan heeft me wel eens een flinke bult op mijn scheenbeen bezorgd. Lijkt me hard genoeg om een kinderarm te breken. Ze slaan door hun bovenarm naar voren te zwaaien.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100