Heeft een zwaan wel eens écht iemand een gebroken arm bezorgd met een klap van zijn vleugel?

Vele verhalen doen de ronde over de kracht die een zwaan zou hebben in zijn vleugels. Hij zou armen kunnen breken.
Mij lijkt het sterk hoewel ik me de kracht van hun vleugels kan voorstellen.....maar iemands arm er mee kunnen breken???? De bewegingen zijn maar beperkt. Een krachtige zwaai naar voren zit er niet in....

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Biologie
3.7K

Het beste antwoord

Nee dat kunnen.ze.niet. Zwanen zijn enorm sterk en ze kunnen je goed pijn doen, zeker.wanneer ze jongen hebben zijn ze agressief.

In de bron staat nog een uitleg van een.wetenschapper.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank voor het antwoord en de link. Weer een stelling naar het land der fabelen. Mijn betweterigheid kreeg (weer) een positieve zet!

Andere antwoorden (2)

welnee, ik heb al zoveel zwanen bij kop en kont gepakt, ook agressieve.
zwanen spelen blufpoker, hun lef verdampt al snel als je niet bang voor ze bent.
ik geef ze de kans ook niet: zwanen verwachten niet dat je ze vast gaat pakken, dus als je ze snel en doortastend bij de nek pakt, naar je toe trekt en bovenop ze gaat zitten, zijn ze uitgepraat.
Rieneke1
11 jaar geleden
Rieneke1
11 jaar geleden
ik heb niet het idee dat ze agressiever zijn, maar ze zijn idd kleiner/slanker.
wat was de situatie waarin het gebeurde?
als je bezig gaat met een jong heb je wel rugdekking nodig.
maar goed, niks gebroken! :)
ik ben trouwens een keer bijna tegen de vlakte gegaan door een klap van een gans, recht tussen mijn ogen.
soms komt het rottig aan.
min is niet van mij trouwens.
e slaan wel degelijk erg hard met hun vleugels. Een zwarte zwaan heeft me wel eens een flinke bult op mijn scheenbeen bezorgd. Lijkt me hard genoeg om een kinderarm te breken. Ze slaan door hun bovenarm naar voren te zwaaien.