eten en gegeten worden is de oude natuurwet.
Als die in ere gehouden wordt is er niets aan de hand. Echter, dan lopen er wel roofdieren door nederland vrij rond, grotere roofdieren dus.
Deze methode kent dus ook nadelen want roofdieren zullen als ze honger hebben ook mensen als prooi kunnen zien.

De (beheers) jacht maakt eigenlijk dat de mens zelf de roofdier functie overneemt, waarmee voorkomen wordt dat mensen zelf slachtoffer van bv de lynx zouden worden en tevens de overbevolking beperkt wordt. Een overbevolking zou weer tot hongeren leiden onder de dieren.

ps. Je kunt beter een stukje wild eten, afkomstig van de jacht, dan vlees uit de bio industrie. Dat wild heeft tenminste nog een leven gehad.
Wel ben ik tegen uitzetten van dieren speciaal voor de jacht...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Anticonceptie door het voer mengen,
Natuurlijke vijanden inzetten (de wolf terug in Nederland!),
Laten verhongeren in barre winters
...
Het hangt er maar helemaal van af wat je aanvaardbaar vindt vanuit oogpunt van dierenwelzijn, beeldvorming en, in het geval van de natuurlijke vijanden, mensenwelzijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Duiven in Amsterdam krijgen anticonceptie als ik het goed herinner. Ook worden hun eieren door nep-eieren vervangen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zilvermeeuwen in de omgeving Den Haag ook...
denk het niet. elke actie heeft een gevolg.
maar plezier jacht , bestaat voor mij niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het natuurlijk biotoop herstellen.
Zodat de natuurlijke vijanden voor evenwicht kunnen zorgen .