Wat is het zwaarste insekt ter wereld?

De zwaarste nog levende insekten ter wereld, wat is het?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie
1.3K

Het beste antwoord

De goliath kever, het vrrouwtje.

Toegevoegd na 41 seconden:
De goliathkever (Goliathus) is een zeer grote kever uit de bladsprietkever familie. De goliathkever is -zoals de naam al zegt- een reuzenkever. Hij is genoemd naar de reus Goliath uit de Bijbel, die door David met een steen uit een slinger werd gedood. De goliathkever is het zwaarste insect dat we kennen. Hij weegt wel tot 100 gram -hetgeen veel is voor een insect- en leeft in Centraal-Afrika c.q. in een bepaald gedeelte van equatoriaal Afrika. De Goliathkever wordt gemiddeld 7 tot 9 cm lang, maar er komen er ook wel voor van 11 cm. Deze keverfamilie heeft een grote kleurvariatie, maar de meeste zijn roodbruin met witte lengtestrepen en zwart-witte gedeeltes

Toegevoegd na 32 minuten:
Ik weet niet of ik larven ook mee kan rekenen tot de insekten, maar ik zet 'm d'r toch even bij;

De lengte van volgroeide larve van Megasoma acteon varrieert tussen de 10 en 13cm met een doorsnee van ongeveer 3,5 cm. De larve op de foto is een bijna 3 jaar oude (volgroeide) larf en weegt al meer dan een ons. Slechts een enkele larf in de kweek woog uiteindelijk rond de 150 gram. Dit worden vaak de grotere mannelijke kevers.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tjee.... wat een beest!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bah wat een goor ding...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je zult 'm gelukkig niet in je tuin vinden hier in Nederland, da's alweer een geluk ;-)

Andere antwoorden (2)

De Macrodontia cervicornis en Titanus giganteus. Die zijn tot wel 15 centimeter groot.
14 jaar geleden
De zwaarste is Megasoma Acteon, deze komt voor in Zuid America.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Holy!!! Die kan vast ook flink bijten!!
Snuffel
14 jaar geleden
brrrr. getsie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bah wat eng :-(