op welke hoogte breekt een mens zijn botten als die in het water valt?

Op tv zie altijd mensen van groote hoogte in het water springen dus ik vroeg me af op welke hoogte breek je je botten als je gewoon met je benen gestekt in het water land?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Biologie
17.6K

Het beste antwoord

Ja, dat is ook afhankelijk van hoe je in het water komt.Ik heb cursussen gehad om te overleven op booreilanden en dan spring je van zo'n meter of 7, dacht ik. weet niet helemaal zeker ,maar zeker 6 meter.Daar staan volwassen kerels met tranen in de ogen voordat ze springen.je staat daar met een survivalpak en reddingsvest met zware laarzen, dus niet in zwembroek.
als je dan ook horizontaal naar beneden klapt, heb je vaak al bloedneus.dan doe je het niet goed.je moet rechtstandig springen.
Volgens de verhalen van de instructeurs is 20 meter nog te doen, mits rechtstandig in het water geraken
Als je horizontaal terechtkomt kan je rekenen op schade.
Wellicht herinner je de ramp met de piper alpha. Daar sprong men van 40 meter. Niemand overleefde die sprong.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
Maar had dat niet overleven dan te maken met het breken van botten?

Andere antwoorden (1)

Dit is sterk afhankelijk van je eigen gezondheid en de manier van landen. Je breekt eventueel botten tijdens de impact met het water.

Dus op 0 meter.