Wat voor beestje staat op de bijgevoegde foto?

Ik ken dit beestje niet, maar wil heel graag weten wat het is en of het schadelijk is deze in huis te hebben!!!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Biologie
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kun je een betere foto maken, of is hij er al vandoor?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik had een stuk of tien foto's gemaakt en dit was de beste... maar heb even het beestje eruit geknipt zodat deze wat groter te zien is, wellicht?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zeker een wants..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankjewel! :)

Antwoorden (3)

Het ziet eruit als een wants. Ik heb ze deze tijd ook veel in de tuin en soms ook in huis. Ik heb nog nooit gemerkt dat ze schade aanbrengen. Het is alleen vervelend als je beestjes in huis hebt die je niet zelf uitgekozen hebt ;) Over een paar weken zie je ze niet meer (wanneer het wat kouder wordt) Succes met de creepy crawlies!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oh, wat heb ik naar die foto zitten turen, ben er een beetje scheel van geworden. Ik ben vrij zeker dat het een wants is. De foto is alleen niet duidelijk genoeg voor serieuze determinatie.

Het lijkt op een grondwants, maar ik kan zo, ondanks het getuur niet precies zeggen welke.

Toegevoegd na 1 minuut:
Schadelijk zal hij niet zijn hoor! Gewoon weer terug in de tuin zetten...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ben blij dat het hoogstwaarschijnlijk een wants is... Mijn buren zouden nl meteen zeggen dat het een kakkerlak is... Nu leek dat me sterk, maar wilde toch even zekerheid; aangezien ik door hun verhalen inmiddels tien meter de lucht in spring bij alles dat rond kruipt. En ik vond hem op mijn kussen... wat ook niet heel prettig was. Ook fijn dat dit beestje niet schadelijk is. :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een kakkerlak is toch veel groter?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
nederlandse kakkerlakken die je bos vind zijn klein. maar kakkerlakken hebben een hele andere vorm.
Dit is inderdaad een Wants, die zijn er in meerdere soorten, en voor zover ik weet onschadelijk. Ze komen vaak voor in berkenbomen en geven een enorme vieze geur af.