Nee hoor, net als jou op hun zool
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De hoef is de voet van het paardenbeen, overdekt met een dikke laag hoorn. Paarden behoren tot de onevenhoevigen, dit houdt in dat de hoef van een paard bestaat uit maar één teen, in tegenstelling tot bijvoorbeeld koeien en schapen, die twee 'verhoornde' tenen (hoeven) hebben en tot de evenhoevigen behoren.
In de hoef bevinden zich de uitlopers van de teenzenuwen. Deze eindvertakkingen eindigen op ontelbare eindplaatjes, microscopisch kleine orgaantjes voor de tastzin en pijngevoel. Deze grote hoeveelheid eindplaatjes maakt de hoef erg gevoelig.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als je in evolutie gelooft: omdat het evolutionair voordelen had voor het paard om een hoef te ontwikkelen tot de vorm waarin die is ontwikkeld.

Als je in God als creator gelooft: omdat God het paard zo heeft geschapen dat het dier op een hoef loopt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
In de evolutie (en dus natuurlijke selectie) kun je niet geloven. Je kunt in dit geval enkel logica als waarde hebben.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Volgens iemand die in God gelooft en de Bijbel strikt neemt, _gelooft_ een ander in evolutie, zolang die nog niet geheel is bewezen.