Misschien een rare vraag..een wesp en een bij steekt mensen omdat een mens er naar gaat slaan..maar wat doet een wesp of bij verder met zo'n angel?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Biologie

Het beste antwoord

Er zijn ook veel solitaire wespen die de angel gebruiken om bijvoorbeeld spinnen te verlammen. Die spin dient vervolgens als voedsel voor hun larve in een van tevoren gegraven holletje. De wat meer bekende wespen en bijen zijn sociale insecten en daar is de angel behulpzaam geworden bij het beschermen van het nest.
De sociale wespen en bijen zijn onvruchtbaar en daarom is het opofferen van hun eigen leven door te steken en daaropvolgend gedood te worden voor deze dieren niet zo een grote opoffering, aangezien alleen het voorbestaan van het nest voor hun voortplanting van belang is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Niks. Het is een verdedigingswapen. Ze steken in voorkomende gevallen ook dieren die hen proberen op te eten :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is ter verdediging van hun zelf, maar vooral van hun nest, dus hun jongen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De wesp heeft een gladde angel die ZIJ vaker kan gebruiken. De bij heeft een getande angel die bij dikke huiden als bv de mens achter kan blijven samen met een stukje van het achterlijf, waardoor zij enige tijd later zal sterven.