Rood/zwart beestje met twee zwarte stippen. Welk diertje is dit? (Zie foto)

Afmetingen heb ik niet opgeschreven maar het diertje is ongeveer 15 mm lang en 7 mm breed.

De foto heb is genomen in Hongarije maar in Polen ben ik net zo eentje als deze tegen gekomen. In Nederland nog nooit gezien.

(Zie foto)

Toegevoegd na 1 minuut:
De foto heb is genomen in Hongarije = De foto heb ik genomen in Hongarije

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Biologie
2K

Het beste antwoord

Het is een vuurwants (Pyrrhocoris Apterus) van familie Vuurwantsen. Voor meer info kijk op http://nl.wikipedia.org/wiki/Vuurwants
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja dat is hem! :D bedankt voor je antwoord! +1 en ik ga de vraag sluiten
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En ze komen in Nederland volgens mij ook voor.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Op wikipedia staat inderdaad dat ze in Nederland ook voorkomen maar dat het wel de grens van hun leefgebied is en vooral in het zuiden en oosten van Nederland voorkomen. In Hongarije en Polen heb ik ze in ieder geval meerdere malen gezien :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit beest heb ik ook gezien daar paar weken geleden. Maar ook hele grote soort van vliegen die recht op je af komen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De vuurwants komt vaak voor aan de voet van bomen,speciaal bij lindenbomen.