Hoeveel jaar moet je in het universiteit studeren om een chirug te worden ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Biologie
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je mag 's avonds en in het weekend gewoon naar huis, je hoeft niet de hele tijd in de universiteit te blijven, hoor.

Antwoorden (1)

minimaal 12 jaar!

Als je chirurg wilt worden, moet je eerst een basisopleiding tot dokter volgen. Deze basisopleiding is hetzelfde voor alle dokters, of je nou chirurg, kinderarts of huisarts wilt worden. De basisopleiding voor dokters duurt zes jaar. Na deze basisopleiding, moet je nog een opleiding volgen om chirurg te worden. Ook deze opleiding duurt zes jaar! Je moet dan kiezen wat voor chirurg je wilt worden, dit noemen ze een specialisatie. Een specialisatie betekent dat je alles weet over een bepaald onderwerp. Zo kun je bijvoorbeeld een chirurg worden die alles weet van bloedvaten, of die alles weet over je maag en darmen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Alvast bedankt voor uw antwoord die mij zeker heeft geholpen! Toch zou ik iets willen toevoegen .. een generale chirug bestaat toch ook ? Een chirurg die in een beetje overal gespecialiseerd is en zeker in anatomie ..