hoe lang duurt het tot deze eitje`s uitkomen?

nachtvlinder heeft deze gisteravond op mijn raam gezet aan de buitenkant. zie foto.ik weet er niets van,wie maakt me wijzer.

Picture for question
11 jaar geleden
in: Biologie
4.4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Lijkt wel een kunstwerk dat de vorm heeft van een soort hamer.
Wel mooi vind ik.

Het beste antwoord

Dat lijken eitjes van de Anarta trifolii (vroeger Discestra trifolii, ook Hadula trifolii), in het Nederlandse de spurrie-uil, en in het Engels Nutmeg moth (dus Nootmuskaatmot).
Elk jaar brengt deze nachtvlinder een of twee nieuwe generaties voort. De tweede generatie vliegt van half juli tot september. De poppen die uit deze eitjes komen overwinteren en worden volgend jaar juni pas volwassen.
Amadea
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Afhankelijk van de temperatuur ontwikkelt het embryo zich in 1 tot 3 weken tot een rups en eet zich een weg uit het eitje