De slangkomkommer heeft domweg veel oppervlak tov zijn inhoud en koelt dus sneller af dan een emmer met water.
De koude kan dus via veel oppervlak en weinig inhoud sneller doordringen tot de diepere inhoud van de komkommer.
Omgekeerd passen we immers hetzelfde toe, als je aardappels in kleine stukjes snijdt is het sneller gaar dan hele aardappels.
Het is dus steeds de vraag: wat is de verhouding tussen inhoud en oppervlak, de temperatuursinvloed komt immers via het oppervlak binnen, de geleiding transporteert het temperatuurverschil verder, dus hoe kleiner de afstand die overbrugd moet worden, hoe sneller het zijn invloed uit kan oefenen.
Eigenlijk simpel dus...
fijne Kerst.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat is niet zo... Het vocht in een Komkommer is ook water, dus ze bevriezen even snel, al denk ik zelfs dat water sneller bevriest. (in neem aan dat een slangkomkommer een gewoon een soort komkommer is? Heb er namelijk nog nooit van gehoord)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je steld een heel moeilijke vraag, omdat ( bijna ) niemand weet wat een slangkomkommer is.
Ik denk dat je bedoeld dat het een misvormde komkommer is die uit de kwekerij komt (die zijn er) maar mogen niet verkocht worden door de kweker.
Jij praat over een slangkomkommer, het zal dus een dun en heel kronkelig exemplaar zijn.
Maar waarom die sneller bevriest dan water, misschien ligt die al wat langer op de vloer.dan een emmer water.
Ik hoop dat er meer antwoorden komen.

Toegevoegd na 6 minuten:
Misschien is het vocht in de komkommer warmer, als het water.