Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe worden huisjesslakken geboren?

Worden huisjesslakken met of zonderhuisje geboren? Ik denk dat ik slakkeneitjes in mijn aquarium heb

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Biologie
701

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Er zijn twee vrijzwemmende stadia in de ontwikkeling van slakken, de trochofoor (trochophore) en de veliger. De veliger heeft al het begin van een huisje. In het ei zul je bij die overgang in ontwikkeling dus ook de overgang van naakt naar huisje vinden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Slakken zijn hermafrodieten, ze hebben zowel mannelijke als vrouwelijke geslachtskenmerken. Als twee slakken paren, dan bevruchten ze elkaars eitjes met elkaars sperma. In sommige gevallen kunnen slakken zelfs zichzelf bevruchten. Noord-Europese slakken begraven hun bevruchte eitjes zo’n vijf centimeter diep in de aarde.

Na twee weken tot een maand komen deze eitjes uit. De jongen van huisjesslakken beginnen het calciumlaagje waarin ze zijn begraven om op te eten. Dit calcium is de basis voor het huis dat ze gaan bouwen. Dan kruipen de bijna doorzichtige jonge slakjes naar de oppervlakte.
(Lees meer...)
Amadea
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Interessant, maar geen antwoord.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zij komen uit hun eitje met een huisje.
Als een jong slakje uit het ei kruipt, zit er al een klein schelpje op zijn lijf. Het slakje wordt dus al met een schelpje geboren. Hier is de link waar dit staat:http://www.willemwever.nl/vraag_antwoord/dieren-en-planten/hoe-komt-een-slak-aan-zijn-huisje

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding