Hebben alle negers kroeshaar?

Ik heb wel eens een negroide meisje gezien met stijl haar. Is dat stijl gemaakt? Of nep? Een uitzondering? Of zijn er landen waar bruine mensen wonen waar ze gewoon stijl haar hebben?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Biologie
3.9K

Het beste antwoord

Nee, niet alle negers hebben kroeshaar. Negroide mensen hebben een veel hogere kans krullend haar te hebben dat kan varieren van een lichte slag tot kroeshaar.

“Unless it is processed, African hair will be kinky and bushy.”

This is completely untrue. African hair can be found in a wide range of wave patterns. I have met women and men of African descent whose hair covers a range of wave patterns, from almost straight, to smooth, tight coils. Yes, there are a larger percentage of kinky wave patterns found among African hair, but even the kinky hair varies from individual to individual.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, als ik het zou kunnen wel :D, wat doet jou vermoeden dat ik het kan? Overigens, waarom vraag je dat hier? Er is gewoon een PM-mogelijkheid binnen GV.nl

Andere antwoorden (1)

Kroeshaar is typerend voor negroide mensen. Veel donkere mensen ontkroezen hun haar. Dit kan gedaan worden door een gespecialiseerde kapper. Er zijn ook allerlei hulpmiddelen om dit zelf te doen.
Op het internet vind je allerlei forums (zie de link) waarover kroeshaar wordt gesproken. Ook andere rassen kunnen dus kroeshaar hebben.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je geeft geen antwoord op de vraag. Typerend omdat allen het hebben, veel, of omdat wij het zo zijn gaan typeren?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat wou ik ook net zeggen mr tomaat. Absoluut geen antwoord op de vraag of ALLE negers kroeshaar hebben!