Wat voor soort slangen zijn dit?

Deze zijn gespot 21 juli jl. in de berm van de weg van Assel naar Hoog Soeren.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Biologie
3.3K
Amadea
11 jaar geleden
Heb je er een foto van?
ronron1212
11 jaar geleden
is goed te bepalen zo
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
even geduld a.u.b. die foto duurt ff.
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Mooie vondst hoor :-) Slangen zie je niet zo veel in Nederland, ik heb er zelf maar 1 keer een gezien, in het bos in Baarn toen ik een jaar of 13 was.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb ook wel eens 2x een ringslang gezien, maar dat zag je duidelijker vanwege het gele vlekje in de nek.
Ik kon er op Wikipedia niet wijzer op worden in dit geval.

Het beste antwoord

Gladde slangen, die aan het zonnen zijn ten behoeve van de eieren in het lichaam. Omdat de moederslang ze als het ware uitbroedt komen ze gelijk met het leggen uit en na enkele dagen zullen de jongen vervellen. De gladde slang krijgt hier genoeg zon om elke twee jaar jongen te kunnen krijgen.

Het lijken er trouwens wel meer dan twee, gelieve de waarneming nauwkeurig aan Ravon (ravon.nl) door te geven of via waarneming.nl als waarneming verborgen voor het publiek, dat komt op hetzelfde neer. De lokatie is trouwens op zich wel bekend als een gebied met veel gladde slangen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

ringslang:

http://www.google.nl/imgres?num=10&hl=nl&biw=1280&bih=662&tbm=isch&tbnid=UQEYe33O4cbUcM:&imgrefurl=http://home.hccnet.nl/pm.jansen/animals/ringslang.htm&docid=U00jDCAW-2qqPM&imgurl=http://home.hccnet.nl/pm.jansen/images/ringslang5.jpg&w=360&h=270&ei=1JcaUJivO6eb1AXAmIGQDA&zoom=1&iact=rc&dur=346&sig=102195544436961249040&sqi=2&page=1&tbnh=129&tbnw=162&start=0&ndsp=18&ved=1t:429,r:0,s:0,i:83&tx=94&ty=101
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In Nederland komen drie soorten slangen voor te weten de ringslang, gladde slang en adder.

Toegevoegd na 1 minuut:
Zie nu je foto pas maar dat zijn ringslangen
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat weet ik, maar welke is dit?
ronron1212
11 jaar geleden
Ringslangen
ronron1212
11 jaar geleden
rare vraag viridifla ja ik heb ze gezien.
ronron1212
11 jaar geleden
De ringslang (Natrix natrix) is een slang uit de familie gladde slangen