Mag je vissen brood geven?

Ik ben nu op vakantie en ben wezen snorkelen, ik had een flesje bij me met allemaal broodkruimels erin om aan de vissen te voeren. Toen ik het flesje openmaakte kwamen er allemaal vissen die het gewoon opaten, maar na afloop kwam er een vrouw die zei dat dit niet mocht, ze praatte heel snel Engels dus ik kon niet goed verstaan waarom niet. Mijn vraag is dus mag je vissen wel of niet met brood voeren? Zo nee waarom niet? Alvast bedankt ;D

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Biologie
14.5K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ben je soms in egypte?
Brood beschadigd het koraal door de zuren. Dat vertrlde ze me toen,,
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het kan zijn dat het verboden is in het land waar je je bevind, dus als je even zegt waar je dan op vakantie bent...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja hoor kan geen kwaad .sommige die gaan vissen maken ook van brood deeg om mee te vissen Bronnen:
- vissen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Goed punt pompiedom!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Leuke nieuwe foto Pelle! Ben jij dat? ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, ik heb niet alleen lange tenen en een lange nek (die ik kan uitsteken) maar ook een lange tong (niet goed te zien). Foto door mijn zoon gemaakt, binnenkort volgt er nog één met stokstaartjes en dan komt het egeltje weer (denk ik).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En dan ben je uiteindelijk een kameleon, je verandert in vanalles!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hmm goed plan, ik zal zoon maar weer naar de dierentuin sturen met zijn oom en tante want die foto heeft hij nog niet ;)

Antwoorden (2)

op zich mag je vissen wel broodkruim voeren, daar doe je ze geen kwaad mee.
ik denk dat het niet mag, omdat de vissen er mogelijk erg opdringerig van worden, en niet iedereen vind dat prettig.
Rieneke1
11 jaar geleden
Op zich valt het wel mee, maar het voeren van de eendjes in stadswater is een belangrijke oorzaak van de slechte waterkwaliteit daar (ook hondendrollen, riooloverstort). Als veel mensen steeds een half brood of meer opvoeren wordt het een probleem.
Als ze daar erg veel problemen maken dan lijkt het me inderdaad beter om niet te voeren. De natuurlijke situatie daar is ook voedselarmer, zodat ook minder brood al een slechte invloed heeft denk ik.