Met jaagt in Winterswijk op de Aziatische boktor, is het überhaupt wel mogelijk om een insectensoort uit te roeien?

Als de larven al op diverse plekken zijn uitgekomen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Biologie

Antwoorden (1)

Ja dat is mogelijk; de mensheid doet het momenteel massaal hier op aarde. Veel biologen zijn het er over eens dat de mensheid momenteel bezig zijn met de grootste massa-extinctie ooit, hier op aarde:
"Recently, scientists have been concerned that human activities could cause more plants and animals to become extinct than any point in the past."
http://en.wikipedia.org/wiki/Extinction_event
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het klopt wat je zegt, maar een invasieve soort is moeilijker uit te roeien. En dan zeker een soort die zich het grootste deel van zijn leven in een boom verschuilt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geen enkel probleem voor de mensheid (in zijn algemeenheid dan; niet specifiek wat deze tor betreft): men kappe simpelweg het hele bos om.
Dat gebeurt immers massaal op deze aardbol en is her en der al massaal gebeurd.