Worden de nagels van dierentuinapen geknipt?

De teennagels van deze Siamang (een apensoort uit Sumatra - zie foto) zien er keurig uit. Komt dat doordat de verzorgers regelmatig de nagels van de apen knippen/vijlen, of gaat dit van nature?

Indien het van nature gaat: waarom groeien de nagels niet langer?

Picture for question
Cryofiel
11 jaar geleden
in: Biologie
1.8K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk het niet. Door het spelen, springen blijven ze kort. Bovendien zullen ze vast wel afbreken net als bij mensen

Het beste antwoord

Mijn dochter werkt in Best zoo en heeft gewerkt bij Ouwehand, Dierenpark Amersfoort en Tierpark Neumunster en nergens worden nagels geknipt (vertelt ze mij terwijl ik dit type). Ze slijten voldoende in het gebruik.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het hangt inderdaad van de diersoort af in de dierentuin. Bij olifanten en andere hoefdieren hebben de nagels soms verzorging nodig, bij apen niet. In de natuur gaat dit sowieso vanzelf. Leuk dat je dochter in Best Zoo werkt. leuke dierentuin!