Wat is de toegevoegde waarde van anijs in schelpenzand?

Bij het zand op zich en de daarin aanwezige schelpjes kan ik me iets voorstellen, in het kader van kalk / mineralen. Maar wat heeft die anijs (buiten een lekkere geur, wat plezierig is voor het baasje) voor nut?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Biologie
2.5K

Het beste antwoord

Hoewel ik niet een bron kan vinden om te staven dat dit de juiste reden is, lijkt het me dat de anijs is toegevoegd wegens de bactericide werking. Het doodt geen bacteriën, maar remt wel de groei van de bacteriën. Wat wel zo prettig is als bodembedekker van de vogelkooi.
Anijs is bij mensen goed voor de spijsvertering, wellicht bij vogels ook?
De geur lijkt me me een bijkomend voordeel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

U heeft het zelf al aangegeven, als die vochtig worden komt die typische anijsgeur vrij om de rest te maskeren.