Hoe komt toch het dat je verkouden kan worden van op de tocht zitten?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Biologie
1.7K

Het beste antwoord

Je wordt niet verkouden van op de toch zitten. Ook niet van in je naakte in de sneeuw lopen.

Je wordt verkouden van een virus. Doordat je lichaam wordt bloodgesteld aan barre omstandigheden wordt je immuumsysteem aangetast. Op dat moment krijgt het virus meer speelruimte en ben je de klos.

Dit geldt ook als je oververmoeid bent of bepaalde medicijnen gebruikt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Een verkoudheid wordt veroorzaakt door een virus. Koude, afkoeling of tocht veroorzaken dus geen verkoudheid, er is altijd een virus nodig.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een verkoudheid, ook wel rhinitis of acute coryza genoemd, wordt veroorzaakt door een virus. Koude, afkoeling of tocht veroorzaken dus geen verkoudheid, er is altijd een virus nodig. Het feit dat 'verkoudheden' vooral in de winter voorkomen, heeft waarschijnlijk zelfs niet met de temperatuur te maken, maar wel met het feit dat mensen meer binnen zitten en daardoor een groter risico lopen om besmet te raken.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat word inderdaad vaak gezegd, maar is niet waar.
verkoudheid is een infectie ziekte, je wordt het pas als je geinfecteerd wordt. waarom er wel een kern van waarheid in zit is dat je weerstand afneemt en je zo vatbaarder bent voor die infectie.
als je genoeg weerstand hebt, lekker in je vel zit gaan al dit soort ziektes aan je voorbij.