Wat is de gewone (niet latijnse naam) van de teen naast je kleine teen?

Als je kijkt naar de hand, heeft die zelfde maar dan de inger als naam de ringvinger... Maar hoe noem je die teen in gewone taal... De latijnse naam is natuurlijk t botje en de spiergroep... Maar als je zegt ik heb mijn ringvingerteen gestoten... Oid.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Biologie
1.3K
Amadea
11 jaar geleden
Zie http://www.goeievraag.nl/vraag/vingers-naam-tenen-duim-wijs.8318, en dan met name het antwoord van SuzyQ.

Antwoorden (2)

Je hebt een grote en kleine teen, de andere drie tenen hebben geen specifieke naam. Ze worden vaak de tweede, derde en vierde teen genoemd. Tenen hebben dus niet net als vingers allemaal een eigen naam. Vingers hebben allemaal een naam omdat elke vinger ook een andere functie heeft. Je wijst met je wijsvinger en een ring zit vaak om je ringvinger. Tenen hebben niet allemaal een andere functie, dit zou een verklaring kunnen zijn waarom alle tenen geen aparte naam hebben.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De mens heeft vijf tenen aan elke voet. De binnenste teen wordt grote teen genoemd en de buitenste teen de kleine teen. De andere drie tenen hebben geen specifieke naam. Vaak worden deze drie tenen van binnen naar buiten de tweede, derde en vierde teen genoemd.

Heel veel succes