Zaagt een zaagvis ook?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie
1.1K
jc54
14 jaar geleden
Alleen als hij op karwei is met een hamerhaai.
jc54
14 jaar geleden
Sorry, maar bij zo'n vraag wordt ik wel eens melig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik vind dat wel leuk

Het beste antwoord

De zaagvis is een rog, maar lijkt meer op een haai met een lange zaagvormige snuit. De mond en kieuwspleten zitten echter zoals bij de andere roggen aan de onderzijde van de kop.

De zaag dient om de bodem mee om te woelen. Ook maaien ze er wel mee door een school vis, waarna ze de geraakte vissen die naar beneden dwarrelen opeten. Als de zaagvis aangevallen wordt, verdedigt hij zich soms door met zijn zaag te slaan.

Toegevoegd na 4 minuten:
http://www.natuurinformatie.nl/sites/ndb.wnf/contents/i000484/gewone_zaagvis.jpg
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Nee,alleen als hij door een oerwoud van koraalrif heen wil.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In zijn slaap zaagt ie heel wat af. Zijn vrouw slaapt daarom nu ook op de bank.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee een zaagvis zaagt niet een potvis pot niet en een spotvogel spot niet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
:) +1
Neen.
Het is alleen de naam van de vis.