Waar ontstaat het tRNA en waar gaat gebruikt tRNA naartoe?

Hallo,
We moeten morgen een presentatie houden maar ik kan niet de juiste info vinden over het RNA.
Mijn vraag luid:
Waar ontstaat het tRNA en waar gaat gebruikt tRNA naartoe?

Weet er iemand ook waar aminozuren onstaan?

Alvast Bedankt
Maik

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie
2.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je moet *morgen* een presentatie houden? Heb je die opdracht vandaag gekregen, of heb je gewoon gewacht tot het laatste moment en hoop je nu dat wij je huiswerk voor je doen? Probeer je biologieboek eens. Of google er zelf eens op.

Het beste antwoord

Nogmaals lui kind.

Ik heb je een uitgebreid antwoord gegeven dat je dan gewoon delete? En bedankt he.

1 seconde zoeken op wiki geeft je gewoon alle antwoorden.

tRNA ontstaat in het ribossom door translatie van mRNA en wordt (als transport DNA) gebruikt om aminozuren naar een eiwit in aanbouw te brengen.

Aminozuren worden -op de essentiele aminozuren na die de mens moet innemen door voedsel- gewoon in het lichaam gemaakt door afbraak van eiwitten of door compositie uit andere bronnen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Is wikipedia niet duidelijk? In elk geval veel info, toch?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
tRNA = mRNA.
nu moet het verder wel lukken