Hoe kan het verklaard worden dat je een populatie van 200 wolven gezond houdt door er 20 om te leggen?

in zweden is toestemming gegeven 20 van de ongeveer 200 wolven neer te schieten.
de overheid zegt dit toe te staan, oa om de populatie gezond te houden.
kan iemand mij dit uitleggen?

Rieneke1
13 jaar geleden
in: Biologie

Het beste antwoord

Het wordt verklaard uit allerlei gekke oogpunten. Er is geen biologische reden waarom dit nodig is. De hoofd reden die de politiek zal hebben is dat er weinig eten is voor wolven en deze wolven nu woonwijken binnen lopen om eten te zoeken. En dat levert natuurljik allerlei onrust op in steden.

Gezond houden.. Redelijke onzin TENZIJ de wolven in een ingesloten gebied zitten. Dan is het puur tekort aan voedsel en ook niet echt om het gezond te houden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Op die manier blijft er meer voedsel over voor de rest.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
maar 200 is al zo'n kleine groep!
Mogelijk is er niet voldoende voedsel beschikbaar om de gehele populatie in stand te houden? Of zou een overschot aan wolven de populaties van prooidieren negatief beïnvloeden?

Het kan natuurlijk ook zijn dat ze op die manier de wolven uit de populatie proberen te halen die zwak zijn tegen acute loodvergiftiging, om doormiddel van kunstmatige selectie vervolgens kogelvrije wolven te kweken, maar dat lijkt me voor Zweden toch een minder logische gedachtenstroom.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
denk eerder dat er dan teveel alfa mannetjes binnen de groep zijn en dat ze door afschieten , inteelt willen voorkomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eerst willen ze wolven,en als het er te veel worden dan mag de natuur weer niet zijn gang gaan.
Het worden er teveel.
Maar waarschijnlijk mogen deze wolven weer niet overal komen.
Het is een roofdier dat jaagt,en steeds verder wil gaan om voedsel te zoeken.
Op een gegeven moment is de grens bereikt.
Maar waarom laten ze dan de natuur weer niet hun eigen gang gaan,dan verdwijnen de zwakkere vanzelf.
Dat vinden een hoop mensen dan weer zielig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
eef het is een plus en een min.
een wolf staat aan de top van de voedselketen , er is niets wat ze tegenhoud.
laat de natuur zijn gang gaan? ben ik mee eens maar kijk eens wat de vos hier in nederland onder de weide vogels heeft aangericht.
op nog geen 30km van de nederlandse grens leeft een roedel wolven. waarom denk je dat dit stil gehouden wordt.
zou u een fijne boswandeling op zondagmiddag maken,als je weet dat er wolven kunnen rond zwerven?