Wat is dit voor soort tor/kever?

zie foto. De tor of kever duiken onverwacht op in de huiskamer en begeven zich onzeker richting houtkachel.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Biologie
3.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De mailtor :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ah! die mijn mail op smikkelt?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
meeltor ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is de onlangs ontdekte pastasaladekever.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zou die daarin smaken dan?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je interpreteert mijn uitleg totaal verkeerd! Ik bedoelde te zeggen dat de kever in kwestie dol is op deze salade en dan speciaal op de daarin verwekte olijfolie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ach! dom van me ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als hij ook trilt is het een vibra tor.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Aangezien hij de krant goed in de gaten houd, kan het inspecTOR gagad zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ha! Kan ik ook gebruiken :))
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
??? Hoezo kan ik ook gebruiken??? Ben je op zoek naar namen met tor erin?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens mij is katoen op zoek naar een goede men tor!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wij noemde onze mentor altijd tor pedo.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nou Moolkees, ik durf het bijna niet te vragen, maar zou jij....???
@ Rena, mijn reactie betrof die van Stippel en kwam onder die van jou te staan.
Ik vind alle reacties erg leuk!! Binnenkort een leuke foto van weer een ander kruipend voorwerp.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb je dan zo veel ongedierte in huis?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hihihi :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja Mentor Moolkees, oud huisje en soms valt er plots een soort duizendpoot neder. Als regenvoorspellers zie ik pissebedden binnen onderdak zoeken en inderdaad laatst een reuze meelworm die mij blind tegemoet wurmde. Vandaar ook dat ik mijn vraag bij de categorie 'huisdieren' had ingedeeld....
Vermoedelijk moet ik de kitspuit eens ter hand nemen; flitspuiten mogen niet meer, meen ik.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
laatst met een grote regenbui zat de woonkamer ineens vol spinnen. die er een paar minuten eerder nog niet waren. Grappig
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik weet niet hoe ik iedereen kan wijzen op de nieuwe foto, maar het lijkt toch een meeltor te zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Yep!

Het beste antwoord

Je foto is niet héél scherp maar ik denk dat het een Meeltor is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dat lijkt er erg veel op ja. Kan dus uit hout komen ook?
(hij wilde niet op de foto en liep weg, vandaar onscherp)

Andere antwoorden (4)

Meeltor. Tenebrio molitor.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zou een lapsnuitkever kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Daar lijkt 'ie anders niet echt op.
http://www.soortenbank.nl/soorten.php?soortengroep=insecten&id=631&menuentry=soorten
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je merkt aan mijn antwoord dat ik niet 100% zeker ben maar ik zie wel veel lapsnuitkevers. De foto is niet zo heel duidelijk en de lapsnuitkevers die ik zie zijn over 't algemeen zwarter dan die ik op sommige foto's op internet zie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Misschien zie je dan wel geen lapsnuitkevers, maar meelkevers? :s
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Meeltor bedoel ik dan natuurlijk ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een lapsnuitkever heeft een veel dunnere snuit, vandaar ook z'n naam. De snuit van de kever op de foto is veel breder.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zat er kennelijk hartstikke naast. Zal de volgende keer die lapsnuitkevers eens heel nauwkeurig bekijken. Tot nu toe verwijderde ik ze zo snel mogelijk.
Cryofiel
11 jaar geleden
Verdraaid - ik heb die beestjes altijd langsnuitkevers genoemd!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik dacht ook eerst aan die lapsnuitkevers. die zitten er bij ons ook weleens, en die proberen we ook snel buiten te krijgen ipv goed te bekijken
Of het een meeltor is, is door de nogal vage foto niet vast te stellen. Het is iig wel een kever uit de familie der zwartlijven oftewel de Tenebrionidae.
Een gewone of gegroefde lapsnuitkever is het zeker niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ben geen expert maar ik vermoed dat het een oeverloper (een soort loopkever) is. Het is moeilijk om details te zien op de foto. Lees de onderstaande link eens.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De oeverloper is wat fijner gevormd, een meer duidelijke overgang van lichaam naar kopje. Dus ik vrees dat het toch een meeltor is en ik weer op zoek moet naar waar hij vandaan komt.......
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kijk! een betere foto. Het is een meeltor! Maar dankzij je antwoord heb ik me wat meer verdiept in de wereld der torren en kevers.