wat voor dier is dit?

Sorry voor de hele slechte kwaliteit.

Wij dachten aan een teek maar de poten zien er heel erg groot uit. Als dit een spin zou zijn zou u dan ook kunnen zeggen wat voor een spin (het dier had ook 8 poten)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Biologie

Het beste antwoord

ik weet het niet zeker, maar hij lijkt erg op de roodwitte celspin.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ Zo op google te zien is het inderdaad de rood witte celspin.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat zou heel goed kunnen, zeker als de spin is aangetroffen in (of na een bezoek aan) een droge, warme plek - denk aan stallen, loodsen, eventueel droge graslanden (lijkt me nu onwaarschijnlijk).
Let op: deze spin kan bijten en lichte vergiftigingsverschijnselen veroorzaken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+1
volgens mij is de foto van een dode variant gemaakt waardoor de verhouding van de pootjes niet lijkt te kloppen.
denk persoonlijk dat je de juiste spinnensoort te pakken hebt bij dit plaatje. :)

Andere antwoorden (1)

Echt gewoon een teek. Wel een flinkerd. Je ziet het vooral aan het lijf.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het lijkt mij ook gewoon een teek. Verschilt niet veel van het 2e plaatje hier: http://nl.wikipedia.org/wiki/Teek
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee dit is geen teek,ik denk dat het antwoord van jmkool94 juist is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is beslist geen teek.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Maria: Dat denk ik ondertussen ook. Je kunt duidelijk een streep over het achterlijf van het dier zien lopen en een teek heeft die streep niet, de roodwitte celspin wel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja Marleen, je zit er niet vaak naast, maar als zelfbenoemd tekendeskundige (zo'n 10 beten per jaar) kan ik je verzekeren dat dit geen teek is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Enig idee hoeveel SOORTEN teken er zijn, jongens ? Met die 8 pootjes zo mooi in een kransje rondom de 'mond' waarmee ze zich vastzuigen ? De roodwitte celspin lijkt ongeveer net zo veel op die foto als een paard op een kangaroe ; evenveel pootjes, zelfde kleur, that's it. Maar goed, het dier is niet levensgevaarlijk en het is ook niet belangrijk, dus vraagstelster kan er geen gevaarlijke domme dingen door doen. (Ik zie en spin, tik de kleuren in plus 'spin' , krijg een hit en voila die is het. Als het leven Zo simpel was........)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
c+, absoluut onduidelijk of het beest een kopborststuk heeft en op basis van wat op de foto te zien is, zou ik ook denken dat het een teek is.