Is het nooit gebeurd dat een mens een hond heeft bezwangerd?

Je hoort wel eens van die creepy verhalen dat mensen 'het' met dieren doen, zijn daar nooit bezwangerde dieren van gekomen, en wat komt er dan uit zo'n dier?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
2.9K
Ritsuka
12 jaar geleden
Ik weet wel dat je er enge ziektes van kunt krijgen, beschadigingen aan de penis en dergelijke, brrr.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Moet er ook niet aan denken om zoiets te doen, inderdaad brrrrr.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bah bah
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.urbandictionary.com/define.php?term=brain+bleach

Het beste antwoord

Door de manier waarop ons (aardbewoners, alle levende wezens) erfelijk materiaal in elkaar zit, is het uitgesloten dat dieren die tot verschillende soorten behoren, zich onderling kunnen voortplanten.

Alleen soorten die zeer nauw aan elkaar verwant zijn (evolutionair gezien nog maar kort geleden uit een gemeenschappelijke voorouder zijn ontstaan) kunnen soms nog nakomelingen krijgen. Deze hybriden echter zijn zelf nooit vruchtbaar. Het is een soort ingebouwd 'veiligheidssysteem' van de evolutie, dat er voor zorgt dat soorten niet in elkaars niche komen.

Zo kunnen paarden en ezels, paarden en zebra's, kamelen en dromedarissen, schapen en geiten en leeuwen en tijgers nog paren met positief resultaat, maar deze jongen (muilezels, muildieren, zorses, hybridekamelen, scheiten en lijgers) zelf geen jongen krijgen. Het zijn zogenaamd steriele hybriden.

Chimera's, kruisingen van totaal verschillende soorten, komen uitsluitend voor in de mythologie, en niet in het echt. Het 'pakt' gewoon niet. Van hondensperma wordt je net zo min zwanger als van stuifmeel of appelpitjes. De soorten verschillen gewoon teveel. En het zelfde geldt voor mensensperma in een paard, koe, geit, kip, hond of holle boom ; gebeurt niks mee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
holle boom...:>).......+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De vraag is dus nu of er wel steriele nakomelingen kunnen komen van een mens met een chimpansee, gorilla of oerangoetang.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee, die soorten verschillen teveel van elkaar. Dergelijke chimaera's zullen dus niet (spontaan) ontstaan. De vraag is of we er in de toekomst in zullen slagen KUNSTMATIG DNA van bijvoorbeeld mensapen en mensen te mengen en zo een chimaera te maken ; het dankbare onderwerp van veel science-fiction-films. Daar heb ik zo geen antwoord op, al HOOP ik natuurlijk van niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Want stel je voor,een nieuwe soort Holbewoner met een dikke vacht,met de kracht van een Gorilla,omdat die een mengeling is van Mens en Gorilla die toch een Mensaap is?
Niet dat ik dit zo zou willen,maar moest het ooit gebeuren dan wil ik hem toch kennen.

Andere antwoorden (2)

Nee, dat kan niet. Je kunt met menselijk sperma geen dier bezwangeren. Je moet toch wel dieren van dezelfde soort hebben om te kunnen vermeerderen.
jc54
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe zit dat dan met muilezels ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en de ezel/zebra: http://buitenland.nieuws.nl/605220
jc54
12 jaar geleden
Ja, en een schaap en een geit ook. Uitzonderingen bevestigen de regel en behalve dat, zullen ze ergens wel familie van elkaar zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De vraag is nu dus: zijn wij voldoende familie om met een chimpansee, gorilla etc levende nakomelingen te verwekken (en ja ik weet het, dat is niet ethisch, maar die vraag zou wel interessanter zijn)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Chromosomen heten die dingen ;-)
HeerVoldemort
12 jaar geleden
Hier nog zo'n combi die niet zou moeten kunnen.
Geboorte van een teeuw :-) Hij is wel heel erg schattig! http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/opmerkelijk/)/components/actueel/rtlnieuws/2012/03_maart/06/opmerkelijk/superzeldzame-teeuw-geboren-in-china.xml
HeerVoldemort
12 jaar geleden
Hmm hij pakt de link niet goed, dan maar zo proberen. http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=7&ved=0CFYQFjAG&url=http%3A%2F%2Fwww.rtl.nl%2F(%2Factueel%2Frtlnieuws%2Fopmerkelijk%2F)%2Fcomponents%2Factueel%2Frtlnieuws%2F2012%2F03_maart%2F06%2Fopmerkelijk%2Fsuperzeldzame-teeuw-geboren-in-china.xml&ei=rSmiT-vMLuGn4gTT2PWqCQ&usg=AFQjCNFxErUqbh_iCcSFRhbXcHDAfZ2qHg&sig2=KORYxgsyPPM1G6dX3yGmXg
HeerVoldemort
12 jaar geleden
En dat werkt ook niet...dan maar kopieren als je het wilt zien :-S
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En dan heb je nog de Lijger. Daar is de vader een Leeuw en de moeder een Tijger,dacht ik toch,en bij de Teeuw is het dan andersom,kan dat?
Ja, het is nooit gebeurd dat een mens een hond heeft bezwangerd!
en ik zal de volgende vraag ook vast beantwoorden :
ja, het is ook nooit gebeurd dat een hond een mens heeft bezwangerd!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan is het nee i.p.v. ja snap je?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt voor de min ! nee *Wooods, dan moet je de vraag nóg een keertje lezen, ik bevestig de vraag, ja, het is nooit gebeurd! snap je ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
*Compensatieplus* Die 'volgende' vraag kon ik zelf ook wel beantwoorden, hond bezwangerd meestal niet zomaar een mens, gebeurt eerder vanuit de mens.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dankjewel *pompiedom
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mwah, Pompiedom ; als jij denkt dat mensen vaker op dieren duiken dan dat mensen zich door honden (of andere dieren) laten 'bespringen', heb je nog te weinig foute pornofilms gezien ;-)
Je hebt 100 % gelijk dat het vanuit de mens komt, maar tot mijn schande moet ik bekennen dat 'mensen' niet alleen 'mannen' zijn. (Al heb zelf gelukkig nooit de behoefte gehad dat genoegen te moeten smaken.....)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hahahahaha ; helemaal geen porno meer eigenlijk ; daar is de lol en het spannende inmiddels wel af. Maar ik ben OOK jong geweest, in een tijd dat écht alles kon (tussen de uitvinding van de pil en de opkomst van aids, de enige periode in de geschiedenis dat vrouwen écht vrij waren) en de eerste videotheken op kwamen, dus kreeg je wel eens onverwacht onaangename verrassingen voor je kiezen.....
(Vooral als je veel rond beroepsmilitairen rondstruint).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
*krol : dat waren (vroeger) spannende films ! :)