dat alle vissen op een gegeven moment op zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat uitgebreider ?
Dat er te veel worden gevangen, waardoor hun aantal heel fel zakt. Er zijn in Zuid-Amerika, azië en afrika veel vissersdorpen die dan geen vis meer kunnen vangen, waardoor ze geen voedsel meer hebben en kunnen sterven als vis hun enige voedselbron is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo goed als lege zeeën en viswinkels en dien tengevolge hongersnood in bepaalde streken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
waar je als eerst aan denkt is dat de mensen minder kunnen eten, maar vissen behoren net als tot elk organisme tot een heel ecologisch systeem, het dier wat de vis eet, krijgt ook minder te eten, en het dier wat deze eet dus ook. ook heb je de kans dat het voer wat de vissen eet (bv plantjes) zich in razend tempo kan vermenigvuldigen omdat het niet wordt opgegeten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De gevolgen zijn in eerste instantie economisch. Omdat het groeipotentieel afneemt beneden een bepaalde stand is er een verminderde vangst in bv het volgende jaar. Als er het jaar daarop gevist wordt met dezelfde inspanning zul je relatief even veel vangen en absoluut gezien minder. De reactie van de visserij is dan vaak meer inspanning, grotere en snellere boten. Het jaar daarop is het effect dan nog meer uitgesproken totdat de visserij onrendabel wordt.Visserijkunde is geen eenvoudige wetenschap en er zijn veel goedbedoelde acties die nergens op slaan. Anderzijds worden veel vissoorten nog steeds sterk overbevist. Naarmate de wetenschap en de inzichten vorderen kan de visserij economischer functioneren. Het beheer van een visserij is ook lasfig door ds verschillende belangen van alle betrokkenen. De vissers zelf zijn het meest bang voor onderbevissing en balen dat ze de haring nu de stand weer hersteld is niet gewoon weer kunnen opvissen.
Er zijn nog meer gevolgen van overbevissing maar alles noemen leidt te ver.