Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe komt het dat het laatste liedje dat je ergens hoort in je hoofd blijft zitten? (ook al vind je het niet leuk)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie
1.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (6)

Dat noemen ze psychische perseverantie... Daar doe je niets aan...

Het is een soort "virus" dat bezit neemt van de vrije tijd van je hersenen... Omdat je niet niets kunt doen, gaat dat liedje zich zitten te herhalen...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Meestal zijn het hele simpele irritante deuntjes, en die blijven het beste hangen.
Komt vaak voor met ringtones.
Dan gaat er zo'n stom deuntje af en zit het de rest van de dag in je kop. aaarrrggghh
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Robine;

Was dat maar waar, dan kon je naar iets anders luisteren om dat ene vervelende rotdeuntje kwijt te raken, maar zo werkt dat niet bij mij.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit zal lang niet altijd het laatste liedje zijn. Bij mij is dit in ieder geval bijna nooit het geval. Dus waarom het laatste liedje in je hoofd blijft zitten bij jou weet ik niet. (het lijkt me wel makkelijk als dit structureel gebeurt trouwens. Ben je zat van het liedje in je hoofd, luister je toch gewoon een nieuw liedje?)

Over de vraag hoe het komt dat er in het algemeen liedjes in je hoofd blijven hangen is al eerder een vraag gesteld. Hier heb je misschien wel wat aan. zie link :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daar heb ik geen last van, het enige liedje dat, tot mijn grote ergenis, altijd blijft hangen is: Ik ben vandaag zo vrolijk, van Herman van Veen.... Grrrr

(nu val ik er waarschijnlijk mee in slaap zo!)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat je die liedje als laatst gehoort hebt...!!
Gek he,
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding