Heb gisteren een ENORME Zoutwaterkreeft gekocht bij de Makro , wat kan ik het beste doen om hem in leven te houden? Lees: redden. Hij weegt 3.5 kilo!!

Ik kon het niet over mijn hart verkrijgen dit mooie beest in de pan zien te verdwijnen. Hij is zooo groot! Nu moet ik een oplossing vinden om hem een mooie oude dag te geven. Iemand een idee? Uitzetten of aanbieden aan Diergaarde Blijdorp voor het Aquarium?? Hij mag nog twee weken verblijven als gast voordat ik hem moet ophalen dus voorlopig zit ie veilig.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
1.2K
Ritsuka
12 jaar geleden
Je hebt hem in de winkel gekocht om vrij te laten?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
deze dieren worden gekweekt om te worden gegeten.Ga je strakst ook naar de veemarkt en koop daar de dieren om ze dan maar weer in de wei te zetten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind het wel een nobele actie, alleen wel een Bertje ondoordacht.
Heb je niet een viswinkel in de buurt, waar ze wel tentoon willen stellen?
Je kunt idd ook dierentuinen benaderen of zij er belang bij hebben.
Pieter2011
12 jaar geleden
Het biologisch museum Terra Maris zal er vast blij mee zijn:
http://www.terramaris.nl/
Pieter2011
12 jaar geleden
Le Garage van Joop Braakhekke trouwens ook!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hahaha, pino toch. Ik vind het een goeie actie, maar nog meer een goeie vraag. + van mij ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik lust 'm wel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik vind het geweldig! heel nobel van je! ik hoop dat ie blijft leven!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tis dat ik er allergisch voor ben... Anders had ik hem kunnen helpen met met het vervullen van zijn levensdoel... Mmmmm
ItisILeClerc
12 jaar geleden
stuur maar op - in mijn maag heb ik nog wat ruimte vrijgehouden voor hem
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is het al 1 april??
Kristal
12 jaar geleden
Pino!! Je bent een mens naar mijn hart! :-)) Ik heb altijd zo'n moeite met de idee dat o.a. kreeften lévend in het kokende water gegooid worden omdat ze dan zo "mooi rood" blijven. Waar zijn we toch mee bezig... Dank je voor deze onbezonnen en dure actie vanuit je hart.
Ik hoop dat je het dier in de dierentuin kan brengen, daar hebben ze er in ieder geval verstand van.

Antwoorden (2)

Als het lukt, breng hem dan onder in een dierentuin. Van een kennis met een aquariumspeciaalzaak begrijp ik dat het erg lastig is om een kreeft in gevangenschap in leven te houden. Ze zijn zeer gevoelig voor de samenstelling van het water en zullen op een gegeven moment niet meer door de 'vervelling' (of 'verschaling') heenkomen en dood gaan. Dit duurt overigens wel een tijd. Bovendien betekent het inrichten van een zoutwateraquarium een hele investering aangezien hier een hele boel techniek bij komt kijken. Het is helaas niet zo simpel als wat zout in het kraanwater gooien.

Nogmaals dit is 'via-via' verkregen informatie, maar misschien heb je er iets aan.

Toegevoegd na 1 minuut:
overigens, ik ben zeer beniewt wat je met hem hebt gedaan in de tussentijd. Is de badkuip bezet? En wat kost dat als ik vragen mag?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Breng de kreeft terug naar de Zee.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
niko
12 jaar geleden
dit mag van mij het beste antwoord zijn/worden.++++