Ik wil misschien een schildpad kopen, heeft iemand tips?

Ik wil misschien een schildpadje kopen maar ik weet nog niks van verzorging. Ik heb al 3 goudvissen dus als ik een platform maak voor m'n schildpadje kunnen ze dan samen zwemmen? En wat eten ze gewoon sla?

En als laatste kan je schildpadden mee nemen op reis, bijvoorbeeld als ik hem in een doos met luchtgaten en wat water en voedsel doe kan ik hem dan zo meenemen op reis. Ik heb een keer een meisje zo een schildpad zien vervoeren maar is dat wel goed voor een schildpadje?

Stuur me aub een link naar een site waar ik de verzorging van een schildpad kan vinden. Dankje :D

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
5.4K

Het beste antwoord

Een waterschildpadje, wordt, als hij alles overleeft een goudvis etend monster van ruim 30 cm. groot, dus zo groot als een stoeltegel,die de hele bak omploegt, die een warmte lamp moet hebben om te overleven, heel veel schoon water, grote filtersysteem met pomp, verwarming in het water enz.
Ze bijten, poepen in het water en ze stinken.

Het kan wel hoor, maar dan niet in een bakje met drie goudvisjes.
Tip, niet aan beginnen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
dikke plus ed, zeg ik na 15 jaar roodwangen verzorgd te hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja rieneke, het zijn prachtige dieren, in het park zijn ze dit jaar erg vroeg wakker, ze liggen al enkele dagen te zonnen, had slechts een dood, maar die hebben ze vorig jaar hier gebracht, mankeerde toen al wat, alleen de gezonde schildpadden overleven de winter hier.
Heb er nu nog 16, zag er een vorig jaar eieren leggen op het strandje bij de zwemvijver, maar in ons land komt daar niets van terecht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik was op den duur als de dood voor die van mijn dochter. Ik durfde de bak niet te verschonen, bang dat hij mijn vingertop eraf zou bijten... :-)
Maar een plus van mij Ed!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
He Dounja, ja en als hij je vingertopje vast heeft, laat hij zo maar niet los, het zijn echt geen geschikte dieren voor in een klein bakje.
Maar ja, als ze zo klein en schattig zijn he, met die groene kraaloogjes en razendsnel, oh wat zijn ze dan lief. Had ooit een geelwang verkocht aan iemand die roodwangen had ( bijna het zelfde en toen mocht dat nog) hij plaatste hem bij zijn roodwangen, hij keek er naar naar een grote roodwang en beet in een keer zijn kop er af!!
Hij bracht hem terug bij me, wilde geen geld terug en nooit meer een geelwang.

Andere antwoorden (2)

Een waterschildpad vergt veel onderhoud aan je terrarium
water verwarmen maar de verwarming goed afschermen anders bijt hij deze stuk.water of een goede filter of eens perweek verversen een waterschildpad eet wormen kattebrokjes slakken (vingers)Planten eet hij ook op.een droog stuk met verwarming.Minstens 15 cm water waar hij in kan zwemmen.Maak je het terrarium niet goed schoon dan stikt dat verschrikkelijk.Op reis mee nemen is niet zo goed voor de schildpad.Een waterschildpad kan ook goed klimmen al zou je dat niet verwachten.Ze vinden een plek in de zon erg fijn.

Toegevoegd na 8 minuten:
In het begin passen ze in een lucifeerdoosje maar na paar jaar zijn echt wel groter 10 tot 15 cm.sommige zelfs groter.

Een mannetje heeft een holletje aan de onderkant.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heyhey,,
neus eens rond over het internet en je vind vanalles over schildpadden, hier een aantal handige websites over de leefruimte, soorten , voeding, verzorging en hygiëne:

-http://www.aquariumfreak.nl/schildpadden/waterschildpad-tips.html

-http://www.waterschildpadden.be/aanschaf#1
(ook verzorging/ziektes/huisvesting/soorten)

-http://www.schildpad.nl/index.php/schildpadden

-http://huisdieren.infoblog.be/588/verzorging_van_de_
schildpad_1

anders hier nog een link voor een boek over schildpadden

http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/een-schildpad-als-huisdier/1001004008141909/index.html