Het zijn gewoon twee verschillende soorten herten:

Wat is een wapiti?
De wapiti's zijn de op een na grootste herten. Alleen de Eland is groter. Maar de wapiti's hun gewei kan wel tot een anderhalve meter lang worden. Ooit is er een eland afgeschoten met een gewei van wel 2 meter. Wapiti's lijken veel op edelherten. Een duidelijk verschil is dat wapiti's een wit achterwerk hebben. Dit valt enorm op in het bos. Het woord wapiti betekent ook wit in de taal van de indianen.

Waar leven wapiti's
Een beetje overal. Ze leven vooral in een groep.

Wat eten wapiti's
Wapiti's eten vooral gras. In de herfst eten ze ook vruchten zoals eikels, beukennootjes en ook bramen. In een strenge winter eet hij zelfs schros om te overleven.

Zijn ze bedreigd?
Ze zijn geen bedreigde diersoort. Maar hun aantal is wel flink achteruit gegaan door het vele jagen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Nog ter verduidelijking. Ze horen allebei tot de hertachtigen: http://nl.wikipedia.org/wiki/Hertachtigen

Toegevoegd na 5 minuten:
Het grootste verschil is dus de witte achterkant maar ze zijn ook kleiner.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Eland
http://nl.wikipedia.org/wiki/Wapiti
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
idd, net zo duidelijke verschillen tussen een fiets en een auto om het maar even zo te zeggen. appels kan je niet vergelijken met peren :) +1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aha, dat zou de reden kunnen zijn ja. Waarom houden ze het niet gewoon bij Wapiti inderdaad?