Wat is dit voor een beest / insect?. Het lijkt op een rups

Ik vind sinds kort dit beest in ons huis het lijkt op een rups echter ik kan hem niet vinden op internet.
zou graag weten wat het is en of het schadelijk is.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
1.9K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lijkt meer op een larve van het een of het ander...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ze hebben pootjes dus het is zeker geen rups! waar (in de buurt) vind je de larven? keuken, kleding, koude ruimte, vochtige ruimte etc. hoe groot zijn ze?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit is inderdaad een of andere larve, het wordt straks een insectje. Er zijn heel veel van dit soort larven, je zult er bij moeten vermelden waar je ze gevonden hebt.

Antwoorden (3)

Het lijkt op meelwormen.
Meelwormen leven van vermolmd hout. Meelwormen komen ook veel voor in meelvoorraden van bakkers en meelverwerkende bedrijven. In dierenwinkels worden Meelwormen verkocht als voedsel voor vogels, spinnen, reptielen en als visvoer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de meelworm die ik als voedseldieren geef zijn veel groter dan de zachtere kriebeldieren op het plaatje.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oke het kan zijn dat ik het mis heb ik vind de foto nl. ook niet zo duidelijk.
Dit ziet er uit als een rups en zoals je mischien weet is een rups een vlinder in wording. Rupsen zijn hooguit schadelijk in de tuin als ze planten aanvreten om zich te voeden. Voor de mens is zo'n rupsje niet schadelijk.

Toegevoegd na 5 minuten:
Op mijn PC ziet de rups er namelijk roodachtig gekleurd uit en alleen rupsen zijn er in meer kleuren dan geel/wit.
Wormen zijn meestal dun en lang of kort en dik en dan wit/geel.
amc
12 jaar geleden
het ziet eruit als de larve van een fruitmot