Vitamine D3, is dat hetzelfde als vitamine D?

Ik dacht vitamine D besteld te hebben maar nu krijg ik vitamine D3 binnen. Volgens mij maakt t niet uit. Maar klopt dat eigenlijk wel?

Weet jij het antwoord?

/2500

Vitamine D wordt onderverdeeld in 5 groepen. Verschillende vormen van vitamine D zijn ontdekt, waarvan vitamine D2 en vitamine D3 de belangrijkste zijn: Vitamine D1: Verbinding van ergocalciferol (D2) en lumisterol, 1:1. Deze benaming wordt niet meer gebruikt. Vitamine D2: calciferol of ergocalciferol (C28H44O); deze vorm wordt gemaakt uit ergosterol (provitamine D2) in plantaardige voeding of schimmels (qua voeding het meest relevant als kaas, paddenstoelen en gist) en kan niet door het menselijk lichaam worden geproduceerd.[7] De stof kan ook kunstmatig worden gemaakt door dierlijk vet met ultraviolet licht (UV) te bestralen. Vitamine D3 of cholecalciferol (C27H44O). Deze vorm bevindt zich in voedingsmiddelen van dierlijke oorsprong; maar kan ook in de huid worden geproduceerd uit (het uit cholesterol afkomstige) 7-dehydrocholesterol via een fotochemische reactie op ultraviolette stralen uit zonlicht. Vitamine D4: 22,23dihydroergocalciferol (verzadigde vorm van vitamine D2) Vitamine D5: Sitocalciferol (gesynthetiseerd uit 7-Dehydrositosterol)

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100