Wat eet een motvlinder? Ik heb een rups gevoerd en die is nu eindelijk een prachtige nachtvlinder geworden... Kan hem niet vrijlaten ivm de vorst...

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
9.5K

Antwoorden (4)

ze eten volgens mij bladeren of andere insecten ...zoals muggen enzo...
maar zelf zijn ze ook een lekkernij voor andere vogels...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankjewel, nou ik wist wel zeker dat ze dat niet aten, maar wist niet zeker of ze ook echt nectar aten. Maar wel dus.. Dankjewel voor je hulp!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat een onzin, er is geen enkele goed ontwikkelde vlinder die monddelen heeft waarmee hij vast voedsel kan verorberen.
ik zou honing, iets verdund met water, beschikbaar stellen.
Rieneke1
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankjewel, had ik idd al neergezet, in een spons, zodat ze er niet in kunnen verdrinken...
Vlinders eten nectar dat ze met hun lange roltong uit de bloemen zuigen.
Je kunt ze honing geven, of suikerwater.
Ze hebben geen kaken zoals een rups, en kunnen dus geen planten eten.
Reddie
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankjewel! Had idd al een spons met suiker/honing water neergezet... Daarnaast heb ik blauwe en gele bloemen neergezet, die kleuren zouden ze tot aangetrokken worden...
Afhankelijk van de soort zal hij in de natuur ofwel Sap van vruchten of bomen ofwel nectar drinken.

Ook nuttigen sommige soorten niks, aangezien ze geen monddelen hebben.

Het hangt dus af van de soort die je hebt.
Zoals je al vertelde heb je er een spons bij liggen met daarin honingwater, wat zeer goed kan werken.
Echter heeft het diertje er niks aan, hij of zij zal nooit voor nakomelingen kunnen zorgen, ze sterft ofwel aan ouderdom of aan de kou als je het vrij laat.

Misschien kun je een nieuwe vraag openen met daarin een foto van je vlindertje, met de soort in het oog kan ik je veel verder helpen.