Waarom kan de ene persoon beter ruiken dan de andere?

Weet jij het antwoord?

/2500

Volgens mij is dat door de Schepper gegeven ter compensatie. Ik heb tamelijk slechte ogen, maar een des te beter reukvermogen. Mensen die slechte oren hebben beschikken wellicht over adelaarsogen. Een blinde heeft vaak een uitstekend tastvermogen en/of gehoor.

het is niet zo dat alleen mensen met slechte ogen of oren goed zouden kunnen ruiken. wel wordt het door de mensen ervaren dat zij - als het ene zintuig minder werkt - het ander zintuig beter kunnen ontwikkelen. normaal zal het zo zijn er altijd verschillen zijn de kwaliteit van de ogen, oren, neus, etc. sommige mensen lijken alles mee te hebben en andere moeten zich iets meer behelpen.

In het celmembraan (zeg maar het vliesje om de cel) zitten eiwitten die een signaal afgeven als er een geurstof molecuul van de juiste vorm in terecht komt. Hoe meer van die receptor eiwitten er in het celmembraan zitten, hoe beter je ruikt. Dat aantal wordt uiteindelijk bepaald door genen in je DNA.

Volgens mij is het simpelweg gewoon omdat ieder individu anders is. Anders zou evolutie ook niet werken. Als het voor de mens belangrijk zou zijn om zeer goed te kunnen ruiken, dan sterven de mensen met de minder goede reukvermogens uit en zal de soort op zich beter kunnen ruiken. Het zelfde geld voor zicht, gehoor et cetera. Als iedereen evengoed zou kunnen ruiken dan kan er op dat gebied geen evolutie plaatsvinden. Het zelfde geld voor je lengte, iedereen heeft een net andere bouw dan de rest van de mensheid, dat maakt dat je bruikbaar bent voor evolutie.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100