Hoe lang kan een kip die een ei uitbroedt dat ei verlaten om bv. wat te gaan eten?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie
5.8K

Het beste antwoord

Een ei kan verlaten worden door de kip, dat kan geen kwaad.
Zie plak- en knipinfo hieronder.

Je hoeft zich geen zorgen te maken als de hen soms geruime tijd van het nest is, dit luchten van de eieren is precies zoals het hoort. Het ei scheidt allerlei gassen af die uitgewisseld worden tegen zuurstof. Hoe verder de broedcyclus is, des te langer gaat de hen een of twee keer per dag van het nest. Tot op de laatste dag, waarop zij, tot de eieren zijn uitgekomen, niet meer van het nest gaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Dat zou ik niet weten, maar als de kip dan even weg is om wat te gaan eten. Dan neemt meestal de haan het over tot de kip weer terug is...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je geeft hetzelfde antwoord als starbless, wat de haan betreft, en toch krijg jij 2x een min, en starbless alleen een plus.
Dat vind ik flauw, dus een plusje van mij erbij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dank je wel gootje. Die 2 mintjes kwamen gelijk na mijn antwoord. Mensen die geen verstand hebben dus.!
Ah jo geen probleem...
Wat mij wel eens is opgevallen bij de kippen die wij vroeger hadden. Is dat de kip die aan het broeden is van voedsel voorzien wordt door de andere kippen. Of de kip wordt tijdelijk afgelost door een ander kip, of door de haan. Zodat de kip de pootjes even kan strekken...

Kan best dat dit inmiddels in de evoluatie veranderd is. Want wij hebben al 20 jaar geen kippen meer...