is deze spin echt?

dit plaatje ben ik tegen gekomen, nou kan hij volgens een vriend (doe bos en natuur beheer studeert) heel goed bestaan en zou hij onder springspinnen vallen, alleen kan ik hem niet vinden, wie weet of dit een echte spin is, of toch gewoon gephotoshopt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie

Het beste antwoord

de pupil is niet echt denk ik, en wellicht dat er nog wat ogen midden links en rechts :)

het pruikje ziet er ook een beetje nep uit, maar misschien kan je via de onderstaande link wat meer van de intense kijkende spinnetjes te weten komen.

het lijkt me een post-embryo springspinnetje (vandaar het winegum achtige lichaam)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
haha ja he?!
normaal heb ik het er niet op, maar voor deze heldere grote kijkers smelt ik toch wel een beetje hoor. :))

Andere antwoorden (4)

Ik denk nep aan de kleur en aan de ogen te zien
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dat denk ik wel. De spin lijkt op de springspin (zie ook de afbeelding). Alleen de kleuren van de ogen en het lichaam zien er voor mij te mooi uit. Je ziet bijvoorbeeld geen haartjes o.i.d. De ogen van het plaatje zijn ook veel donkerder, net zoals alle andere ogen die ik tegenkom bij springspinnen bij google, daar zijn de pupillen helemaal niet zo duidelijk. Ik denk dat dat gedeelte gephotoshopt is, zodat hij wat schattiger is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo te zien is het een jonge Sitticus fasciger.
bamibal
12 jaar geleden
De foto is overduidelijk geshopt:
- Een spin heeft meer dan twee ogen en alle ogen zijn overduidelijk bolvormig en gelijk van kleur en vorm (alleen de grootte verschilt symetrisch). De twee bruine ogen met vage pupillen (niet scherp begrenst, maar loensend) zijn niet bolvormig. Het zwarte oog rechts ervan zie je overduidelijk bolvormig zijn en zó horen de twee in het midden er ook uit te zien. Alleen dan wat groter.
- Het 'haar' bovenop is uitvergroot een wazige partij luchtige wolkjes, welke de andere ogen van het spinnetje moet verdoezelen.
- Nog niet overtuigd? Er groeit een haar rècht uit het linkeroog.

N.B.: De hele foto 'klopt' qua kleur en scherpte, alleen de essentiële onderdelen die het diertje zo schattig maken, zijn wazig. Geeft toch ook al te denken.