Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is 'natuurlijk' altijd beter dan 'chemisch' ?

Ik weet zelf dat natuurlijk spul niet altijd beter is dan chemisch, maar wil dit graag met argumenten ondersteunen, maar weet niet goed hoe ik het moet formuleren. iemand een idee?
en een antwoord op deze vraag?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie
935

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (7)

Nee hoor...

Ik ken genoeg plantjes met een lekkere en aangename smaak die in je salade gegarandeerd tot de dood lijden...

En dat kan ik van een groot aantal chemicaliën niet zeggen...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed antwoord ; +1
ben je een essay voor school aan het schrijven?

In any case. Natuurlijke middelen betekenen dat je dingen uit de natuur moet wegtrekken voor gebruik. Met als gevolg dat je net zo hard grondstioffen aan het gebruiken bent als bij chemicch zaken. Bij bepaalde stoffen in de medicijnen wereld zijnd e concentraties in de natuur zo laag dat je halve oerwouden weg moet halen voor de hoeveelheden die wij nodig zouden hebben. Is niet veel vriendelijker dan gewoon de stoffen te nemen die we op de plank hebben liggen als reststof uit brandstof / mijnbouw.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natuurlijk niet...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Neehoor, synthetische/chemische/door mens gemaakte soorten voedsel kunnen vaak beter zijn dan natuurlijke. Door evolutie worden bepaalde natuurlijke dingen 'beter' bijvoorbeeld doordat er in sinaasappels vitamine C zit.

Als we echter bijvoorbeeld genetisch gemodificeerde sinaasappels met nóg meer vitamine C kunnen maken, dan zullen die beter zijn (voor mensen) dan de natuurlijke variant.

Natuurlijk is het makkelijk om dan ook Sinaasappels met veel teveel vitamine C of allemaal andere rotzooi erin te maken, en daardoor krijgen meer 'chemishe' producten een slechte naam.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natuurlijk is net zo chemisch als chemisch, alleen de origine is anders...

Dus ik kan het niet bevestigen dat natuurlijk beter is dan chemisch...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als dat zo zou zijn was elke dokter natuurgenezer geworden
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, ik denk van niet. Probeer eens een hardnekkig onkruid op natuurlijke wijze weg te krijgen. Wanneer dat niet lukt pak ik toch echt het chimische middel (niet dat dat gegarandeerd helpt).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding